Wednesday, June 1, 2011

INSPIRATION: HAPPY CHILD'S DAY





When I am a little girl I had really terror of clowns and I didn't like circus at all. Once my grandmother took me to a circus and I cried all the time because of the poor wild animals in jails forever, and I had a crush for the beautiful white horse and its lovely dancer ( so little as me) and I wanted to take them home, then it was the clowns and I was terrified. It was a very dramatic experience, the worst in my short lifetime, ahahahah!

I love the work of Kalliope Amorphous and this series titled Circus Ghosts are really amazing! And it reminded me that traumatizing day in a circus for the first time with my sweet grandma.

Quando eu era uma rapariguinha tinha um terror imenso de palhaços e odiava o circo em geral. Uma vez a minha avó levou-me ao circo e eu chorei o tempo todo. Primeiro chorei pelo destino dos pobres animais selvagens meio adormecidos em jaulas para sempre, depois tive uma paixão instantanea pelo cavalo branco e a sua bailarina tão pequena quanto eu, e fiz uma birra tremenda porque os queria levar para casa comigo e protege-los daquela gente má do circo. Depois, quando vieram os palhaços e me agarraram pelas minhas longas tranças à Pipi é que foram elas, fiquei aterrorizada! Foi a experiência mais dramática da minha ainda curta vida.

Adoro o trabalho de Kalliope Amorphous e, em especial, esta série intitulada "Fantasmas dos circo" lembrou-me de imediato a experiência mais traumatizante da minha infância, a primeira vez que fui ao circo com a minha doce avó.    



























Visit Kalliope Amorphous website HERE

No comments:

Post a Comment

Blog Archive